20 januari 2013

schlittenfahren

Igår var jag med tre andra killar, enda närmaste översättnignen jag kan komma på, och åkte kälke ner för ett berg. Först åkte vi till Tegernsee med tåg, det tog cirka 2 timmar. När vi väl var framm var det jätte mycket folk så vi fick köa en stund för att få nå biljetter till gondoln som tar oss upp för berget. Det var ganska fint väder och inte för kallt. När vi väl var uppe på berget körde vi ner med kälkar nerför berget efter en bana, det var superroligt! Och överraskande ansträngande också, efter som du måste styre med dina fötter och vissa gånger hålla dem uppe. Vi åkte 2 varv och det tog ca hela dagen, vi var där klockan 10 på morgonen och färdiga klockan 5! Det tar ca 40 minuter att åka ett varv ner för berget! Detta var nog ett av det roligaste jag har gjort hit hittills!

Idag skall jag vara kulturell och fara på en opera med min hostmamma! Har aldrig förr varit på en opera så jag hoppas det är intressant! Ha en bra söndag alla! :)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar